tisdag 20 oktober 2015

I

Hej!

I natt börjar vår spännande resa mot New Delhi dit jag åker på studieresa via Röda Korsets Högskola i Stockholm och Kungsholmens Västra gymnasium. Jag åker som studentrepresentant från högskolan och kommer befinna mig i i New Delhi i 12 dagar. Jag har valt att publicera min reseberättelse i bloggformat för jag vill gärna dela med mig av så mycket som möjligt under resans gång och det känns roligt att få göra det i realtid (nåja, så gott det går med ett avstånd på 5677 km, 210 minuters tidskillnad samt halvbra internetåtkomst).

Väskan är nästan färdigpackad, respirret har infunnit sig i magen och Stockholmsluften är mysruskig och frisk sådär som den bara är efter ett höstregn. Perfekt. I kväll ska jag äta sojakorvstroganoff och lösgodis. Nästa gång jag skriver gör jag det från New Delhi efter att ha varit på resande fot i 14 timmar. Kommentera gärna, jag ska försöka svara. Tack och god kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar